Amb les grans intervencions de Juan Ponce, Mireia Mollà, Josep Maria Pañella, Joan Ribó, Mònica Oltra i Enric Morera, més de 2.000 persones han vibrat este matí en el Palau de Congressos de València, on la Coalició Compromís ha celebrat el seu acte central de campanya. Compromís hui ha confirmat que és l’únic partit valencianista, progressista i ecologista d’estricta obediència valenciana i que és l’única garantia del vot útil.

Amb uns discursos plens de compromisos amb les persones, el públic ha vibrat amb la veu valenta de Mònica Oltra, qui ha parlat de fer política amb el cor i comptant amb els ciutadans i ciutadanes valencianes. “El vot útil és el que et fa sentir orgullós durant 4 anys i no durant un dia. Als indecisos els diré que si tenen la temptació de votar un partit gran pensen que si ens falta només un vot per a superar la barrera del 5% què inútil hi haurà resultat”. Oltra també ha apel·lat al “cor” dels ciutadans perquè exercisquen el seu dret al vot a favor de Compromís i ha reivindicat insistentment el treball del grup parlamentari com el millor aval de l’oferta electoral. “En quatre anys hem sigut la veu dels invisibles”, ha apuntat.

Mireia Mollà ha defensat als joves valencians, la generació més preparada, i a la que Compromís pensa defensar com ha fet en tota la legislatura i ho continuarà fent en tots els llocs on la coalició tinga representació. Pañella, candidat de Castelló, tampoc se n’ha oblidat de les més de 500 famílies de la seua província que tenen a tots els seus membres en l’atur.

Un dels altres grans protagonistes de l’acte ha sigut el candidat a alcalde de València per la formació, Joan Ribó. L’aspirant ha subratllat el caràcter valencianista del seu programa, però ha matisat que es tractava d’un valencianisme “d’integració” on hi cabien igualment “castellans, aragonesos, colombians o romanesos”. Ribó ha reconegut que a València “hi ha molta gent” que encara no coneix la seua candidatura i ha instat la militància i els simpatitzants que treballen a fons en els dies que queden de campanya.