Per responsabilitat farem possible un nou govern a Almàssera

La Coalició Compromís a Almàssera, després de les eleccions del 24M on obtinguérem un augment significatiu del nombre de vots i de regidors, hem interpretat la voluntat dels electors en el sentit de facilitar un canvi polític en el govern de la Corporació Municipal.

A tot el país s’ha reclamat que el PP, acorralat pels nombrosíssims casos de corrupció, passara a l’oposició per fer una regeneració democràtica interna. Per aquest motiu, Compromís va anunciar que aplicaria un “cordó sanitari” que els propiciara aquesta regeneració.

La interpretació que fem sobre la voluntat dels electors a Almàssera, però, no solament avarca la de propiciar un canvi en el partit que sustenta l’alcaldia, sinó també una nova forma de gestionar els bens comuns, una nova forma de relacionar-se amb la ciutadania i una nova forma d’afrontament dels reptes col·lectius del nostre poble. Per aquest motiu, hem manifestat en totes les converses amb els altres partits polítics que aquests canvis eren (i són) inexcusables.

En aquestes dues setmanes, si fa no fa, hem parlat molt per fer possible que s’entenguera aquest nou panorama que ens reclama la ciutadania d’Almàssera. Volem que el nou temps polític pose a les persones en el centre de l’activitat institucional i la resolució dels seus problemes com l’objectiu prioritari. Això cal fer-ho entre tots i amb generositat. Per aquest motiu reclamàrem parlar abans de res del Programa de Govern, de les prioritats i de les actuacions polítiques que definirien aquest nou temps i el nou govern local.

De més a més, considerem que en aquest moment històric el nostre poble requereix de l’esforç de tots els partits. Tots hauríem de treballar i fer les aportacions al Programa del nou govern municipal. Tanmateix, el PSOE, l’EU i l’ASIP (marca local de Podemos) es negaren des del principi a què participara en aquest procés a UxA; fins i tot, després d’haver promogut nosaltres una reunió propiciatòria entre el PSOE, UxA i Compromís.

No ha sigut aquest l’únic entrebanc en què ens hem trobat durant aquests dies.

Moltes han sigut les coincidències programàtiques entre els partits, encara que les prioritats no tant. Una altra dificultat ha sigut l’encabotament del PSOE en no compartir l’alcaldia i han prioritzat mantindre’s inflexibles en aquest punt. Tot i sabent, perquè així ho manifestaren des del començament, que l’ASIP recolzava un acord d’investidura i no s’integrarien en el futur govern.

Per totes aquestes circumstàncies, Coalició Compromís a Almàssera manifesta:

1 – Els nostres regidors recolzaran la investidura del candidat que propose el PSOE per a l’alcaldia, per responsabilitat i per propiciar un canvi polític a la Corporació Municipal, encara que no siga en tota l’extensió que requeria en moment històric.

2 – No ens integrarem en el nou equip de govern local, almenys en aquest moment i fins no es dissipen les dificultats que en aquest moments s’han trobat.

3 – Constituirem el Grup Municipal de Compromís i actuarem, com sempre ho hem fet, amb responsabilitat i fent una oposició constructiva. Treballarem en tot moment per arribar a acords el més amplis possibles, facilitant la governabilitat del nostre Ajuntament, però sent molt curosos, a la part d’estrictes, en la defensa dels interessos valencians i de progrés dels ciutadans d’Almàssera.

4 – Volem treballar per possibilitar un ampli espai de diàleg entre la societat civil del poble i les formes polítiques, perquè serà la manera més eficient d’afrontar i aconseguir els reptes col·lectius que tenim al davant.

5 – Així mateix, treballarem per crear un ampli espai valencianista a Almàssera, que siga alternativa real de govern municipal, i ho farem possible amb tota la ciutadania i les associacions del poble.

Compromís per Almàssera