El Col·lectiu de Treballadors i Associació de Professionals del Consorci Comarcal de ServeisSocial de l’Horta Nord (CCHN), volen mostrar la seua preocupació sobre la situació actual de la prestació dels serveis d’atenció a persones amb discapacitat.

A la taula representants, treballadors, usuaris… repasen la historia de la iniciativa que va concloure, fa més de 20 anys, en la creaició d’aquest consorci amb la raó d’atendre a menuts amb discapacitat, crear un centre ocupacional, un institut des d’on treballar. Hui en dia atenen a menuts i majors.

La situació en la què es troben els va portat a convocar una assemblea el passat dilluns 7 de juiliol on constatar la greu situació econòmica que pateixen i les seues consequències. A la manca de puntualitat en els pagaments per part de Conselleria cal afegir la d’alguns dels 22 Ajuntaments que formen part del Consorci, en alguns casos són deutes d’exercicis d’anys anteriors.

Tot açò afecta de manera molt negativa a les instal·lacions, que no tenen un bon manteniment, i al funcionament de les dinàmiques de treball i activitats. Cal afegir que els professionals porten un retràs de 4 nòmines i el deute de Generalitat és de 708.880 €

Com a solució, encara que no està imposada a l’espera de la resolución dels recursos presentats, es plantetja la implantació d’un copagament que ha generat molta preocupació entre els afectats i movilitzacions en reserca de solucions. El seu càlcul, encara que personalitzat, es considera errat per no estar basat sols en la renda familiar.

Es demana un correcte funcionament de la Institució del Consorci. Cal garantir l’atenció a les persones discapacitades, exigir a les administracions que acomplisquen els terminis establerts i garanteisquen el funcionament i qualitat dels serveis.

Al torn de paraules es proposa fer accions de solidaritat de tota la comarca, mocions als ajuntaments, ver-se visibles davant la prensa, concentracions, recollida de signatures, denuncia laboral, buscar assessorament jurídic per estudiar la il·legalitat del copagament i l’abosrció d’aquest per part d’altres institucions o del Consorci.

Demanen convocar una assemblea general urgent.