Acció Cultural del País Valencià (ACPV) és una entitat dedicada a l’estudi, la defensa i la promoció del patrimoni cultural, artístic i natural de la totalitat del País Valencià. Va ser creada a València el 1978 i està regida per una junta directiva que és elegida per l’assemblea general de socis. El seu primer president va ser Joan Fuster i Joan Francesc Mira la va presidir de 1992 a 1999. Avui dia és presidida per Eliseu Climent i té la seu general a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània, a València.

És independent ideològicament i no és una entitat que depengui del govern valencià. És partidària de la unitat de la llengua catalana i les seves actuacions van en aquest sentit. L’ACPV és la responsable de l’emissió al·legal (en vies de negociació) del senyal analògic i digital de Televisió de Catalunya al País Valencià, de les manifestacions del 25 d’abril, del Correllengua i dels Casals Jaume I, entre d’altres.

Va ser distingida amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya l’any 1984.

Des del Bloc d’Almàssera, felicitem ACPV pels seus 40 anys defensant la cultura valenciana.