Enguany se celebra el trenta aniversari de les primeres eleccions municipals democràtiques al País Valencià. Aquestes eleccions van ser fonamentals per a constituir el sistema democràtic que finalment garantiren les llibertats individuals i col•lectives.

Durant la Segona República espanyola, el valencianisme polític havia començat a donar fruits, però l’alçament militar de 1936 i la posterior
dictadura militar van aconseguir esborrar, fins i tot, el record d’allò que havien representat i havien aconseguit partits com la Dreta Regional Valenciana, Esquerra Valenciana o el Partit Valencianista d’Esquerra. A les eleccions d’abril de 1979, doncs, el valencianisme polític hauria de començar de bell nou, per fer-se un lloc en el sistema polític que estava naixent i assegurar la presència del País Valencià en l’incipient sistema autonòmic; els resultats no van ser els esperats, i ja sabem què passava aleshores i què continua passant quan el valencianisme polític no condiciona la política…

Per tot açò, el BLOC ha atorgat el Premi 25 d’Abril d’enguany a totes aquelles persones que, en aquests trenta anys, han
participat en les llistes municipals nacionalistes, tant a les del BLOC, com a les dels partits nacionalistes que l’han precedit. I, en representació de totes aquestes persones que han format part de les llistes, el Premi 25 d’Abril es lliurarà a aquelles que van formar part de
les candidatures municipals de 1979, i particularment, als 9 companys que van obtenir acta de regidor.