Sens dubte l’educació dels fills i filles correspon als pares i mares, com també l’escolarització d’aquells a les institucions educatives que, en el cas de l’educació infantil (de primer i segon cicle), són les escoletes o escoles infantils.

És aquesta primera escolarització molt important en la configuració de la personalitat del nen i de la nena. Com també ho és per l’evolució de la seua arquitectura social, psicomotriu, lingüística i, en general, per un correcte desenvolupament harmoniós de les competències cognoscitives, habilitats i destreses i, molt important també, les seues actituds i intel·ligència emocional. En definitiva, pares i mares per un costat i escola per un altre, tot a una, fan que les noves generacions cresquen com cal.

També pareix raonable que les administracions públiques regulen, ara que està tan de moda, tota aquesta activitat que, sens dubte, resulta estratègica per la nostra societat. Però junt a la seua regulació cal que també la impulsen, la recolzen, la promocionen i la financen. Esta escolarització, la infantil de primer i segon cicle, no és menys important que la de primària o la de secundària que són finançades amb diners públics.

Els pares i mares, els professionals de l’educació infantil, el BLOC, com membres de les societats avançades, volen unes escoletes públiques i gratuïtes. I ho volen quan ja som al segle XXI.

És tradició a València, com a altres indrets d’Europa, que el nivell del primer cicle d’educació infantil (entre zero i tres anys) siga articulat en primera instància per les entitats públiques locals; és a dir, pels Ajuntaments. És per aquest motiu, i per l’eficàcia que això suposaria, que els valencianistes i progressistes del BLOC des de l’Ajuntament d’Almàssera articularem les polítiques corresponents per tindre este servei estratègic al nostre poble.