No és un regal l’assignació al municipi d’Almàssera de 1.226.175 que l’Administració General de l’Estat ha considerat li corresponen per fer front a la crisi econòmica i frenar l’atur.
No és un regal perquè estos diners ixen de l’esforç col·lectiu dels impostos dels ciutadans i ciutadanes. El que és veritablement, aquest milió dos-cent mil euros i escats, és una oportunitat de poder traure-l’hi tot el suc.
Ja hem dit, i comentat, que a Almàssera hi són 476 aturats i aturades. Doncs, bé no seria raonable, ni rendible, ni legal un repartiment d’aquells diners a estes persones. Els poc més de dos mil cinc-cents euros no els solucionaria a mig i llarg termini la situació laboral ni econòmica, tot i que això sí que seria denominat un regal.
Cal abordar amb rigor els programes d’inversió on es destinaran. I cal fer-ho amb criteris d’eficàcia, ço és aconseguir generar ocupació estable i de qualitat al municipi. També, però, amb criteris d’eficiència, ço és optimitzant la inversió, fent-la rendible econòmicament i socialment.
Per això, el col·lectiu del Bloc d’Almàssera proposa que la inversió es dirigisca a consolidar i potenciar el comerç local, a generar serveis de proximitat (ajuda a domicili, teleassistència, educació infantil entre 0 i 3 anys, etc.), a propiciar amb altres municipis veïns mitjans de transport públic (microbus, serveis lloguer de bicicleta, etc.), a impulsar obra pública (ampliar xarxa de carril bici etc.), a desenvolupar serveis públics actuals dignificant els seus mitjans: biblioteca, piscina coberta, gimnàs, etc.
Són estes propostes d’inversió real que els valencianistes del BLOC fem a la societat almasserina; són inversions que tenen la seua translació en la generació de riquesa i d’ocupació estable i de qualitat.