El valencianisme polític, els partits de referència nacional valenciana a Almàssera hi són dos. L’un amb representants a l’Ajuntament: UxV. L’altre amb representants a Les Corts: Bloc – Compromís.

Tots dos partits, a Almàssera, tenim la responsabilitat no sols d’impulsar polítiques que resolguen els problemes dels ciutadans, i fer-ho en clau valenciana des de totes les institucions on estos ciutadans i ciutadanes ens situen. També, cal demandar-nos la responsabilitat de generar espais de cooperació i sinergies compartides amb la societat civil.

Les dones i els homes del BLOC estem compromesos en aquests afers, i en facilitar els mitjans i instruments per què les associacions i entitats locals puguen estrènyer lligams i portar endavant programes de col·laboració entre elles. Estem convençuts, doncs, que una societat civil cada vegada més enfortida és símptoma de salut i de maduresa. A més a més, permet assolir majors quotes de participació i de co responsabilitat en els afers públics. Així tots, ens eixim guanyant.